شرکت نوآوران داده پرداز کلیک

ایجاد نوآوری در زمینه ی فناوری و مکانیزه سازی فرآیند های کسب و کار ها

شرکت نوآوران داده پرداز کلیک

ایجاد نوآوری در زمینه ی فناوری و مکانیزه سازی فرآیند های کسب و کار ها

کلیک هاب به سازمان ها در بخش های خصوصی ، عمومی و اجتماعی کمک می کند تا تغییرات مثبتی را در کسب و کار و فعالیت های خود ایجاد کنند. کلیک هاب متشکل از یک تیم فنی جوان و مشاورانی باتجربه است که در شش حوزه در حال خدمت رسانی می باشند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

 

خرید هاست مناسب مانند خرید یک وسیله الکترونیکی مانند لپ تاپ است . شما برای خرید لپ تاپ به برند و بعضی از امکانات آن توجه می‌ کنید و تمامی جزییات فنی آن را در اختیار ندارید . برای خرید هاست هم نیازی نیست تمامی نکات ریز و فنی آن را بدانید . فقط باید به یک سری موارد اصلی و کلیدی توجه کنید که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم .

 

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت و گسترش کسب و کار خود در فضای اینترنت را دارید، بدون شک ابتدا می بایست با مفاهیم اولیه هاست و دامین آشنا شوید و در مورد نوع و انتخاب هاست مناسب برای وب سایت و خریداری آن اطلاعات لازم را کسب کنید . اگر تابه حال هیچ هاستی خریداری نکرده اید و به دنبال راهنمای انتخاب هاست مناسب برای وب سایت خود هستید ، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید .
 

خرید هاست مناسب

نکات مهم برای انتخاب هاست مناسب


1- حجم هاست

حجم هاست میزان فضایی است که در اختیار خواهید داشت تا وب سایت خود را در آن بارگذاری نمایید . شما می بایست با توجه به حجم فایل هایی که برای وب سایتتان در اختیار دارید و همچنین فایل هایی که در آینده به وب سایت شما اضافه خواهند شد ، میزان حجم مناسب برای هاست خود را به صورت حدودی تخمین زده و سپس هاست مورد نظر را از شرکت ارائه دهنده میزبانی وب تهیه نمایید .


2- اعتبار شرکت ارائه دهنده میزبانی وب

قبل از اقدام به خرید هاست برای وب سایت خود می بایست از اعتبار و توانایی های شرکت ارائه دهنده آن ، اطلاعات لازم را کسب کنید تا خدایی نکرده بعد از گذشت چند ماه از فعالیت وب سایت خود ، دچار مشکلات متعدد نشوید .


3- زبان برنامه نویسی وب سایت

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید هاست باید به آن توجه کنید ، زبان برنامه نویسی سایت شماست . اگر از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا استفاده کرده اید ، زبان برنامه نویسی شما php بوده و بهترین انتخاب برای وب سایت شما، هاست لینوکس می باشد . اگر وب سایت شما با زبان برنامه نویسی asp.net طراحی شده است ، تنها انتخاب شما استفاده از هاست ویندوز می باشد .


4- میزان درصد آپ تایم (UpTime)

آپ تایم به معنای مدت زمان بالا بودن (فعال بودن) وب سایت شما در طول شبانه روز می باشد که مقدار آن با درصد بیان می شود . میزان این عدد نباید کمتر از 99% باشد . به این معنی که هاست خود را می بایست از شرکتی خریداری کنید که میزان آپ تایم هاستی که ارائه می دهد بالای 99.9% باشد تا وب سایت شما در طول سال دچار هیچ مشکلی نشده و همیشه در دسترس کاربران قرار داشته باشد .


5- نوع کنترل پنل

کنترل پنل هاست به محیطی گفته می شود که هاست را از آنجا کنترل و مدیریت می کنید . سه نوع کنترل پنل رایج به نام های سی پنل (Cpanel)، دایرکت ادمین (Direct Admin) و پلسک (Plesk) وجود دارند که هرکدام دارای ظاهر و ویژگی های خاص خود می باشند ، اما اگر تازه شروع به کار کرده اید و هنوز اطلاعات کافی از کنترل پنل ها ندارید ، بهترین گزینه برای شما انتخاب cpanel است ، چرا که هم گرافیک و رابط کاربری بهتری داشته و هم در صورت بروز مشکل یا خطا ، اطلاعات و منابع رایگان زیادی برای آن در سایت ها موجود می باشد .


6- مقدار پهنای باند

میزان پهنای باند نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که قبل از انتخاب هاست برای وب سایت خود می بایست به آن توجه کنید . پهنای باند در واقع به معنای میزان حجم اطلاعاتی است که به صورت ماهیانه بر روی وب سایت شما رد و بدل می شود .

این مقادیر شامل حجم صفحات ، عکس ها، فایل های دانلود و یا آپلود شده و به صورت کلی تمام آن چیزی که روی سایت شما آپلود و از سایت شما دانلود شده، می باشد .


7- قابلیت پشتیبانی از چند دامنه

پشتیبانی از چندین دامنه یا به عبارتی همان قابلیت ادان دامین و ساب دامین نیز یکی از مواردی است که در هنگام انتخاب یک هاست مناسب می بایست به آن دقت کنیم چراکه ممکن است در شرایط خاص نیاز به یک وب سایت دیگر در همین هاست داشته باشید که در این شرایط باید از قابلیت ادان دامین و یا ساب دامین در هاست خود استفاده کنید .


8- پشتیبانی شرکت ارائه دهنده

پشتیبانی مناسب ، دسترس بودن و پاسخگویی از طریق تلفن ، تیکت و یا پیام رسان ها را می توان یکی از کلیدی ترین نکات در انتخاب یک هاست مناسب برای وب سایت در نظر گرفت تا در مواقع بروز مشکل و یا درخواست راهنمایی ، سوالات شما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده شوند .


9- پشتیبان گیری یا بکاپ گیری منظم

به هزار و یک دلیل ممکن است وب سایت شما از دسترس خارج شود یا اینکه مشکلی برای آن پیش بیاید . زمانی که همه راه ها را رفته اید و به نتیجه نرسیده اید ، آخرین راه شما استفاده از نسخه پشتیبان یا بکاپ موجود در هاست شما می باشد .

به همین دلیل توصیه می شود که به هیچ عنوان از شرکتی که هیچ بکاپی ارائه نمی دهد ، هاست نخرید. البته امروزه دیگر تمام شرکت های معتبر ارائه دهنده هاست ، بکاپ های منظم و مداومی را به مشتریان خود ارائه می دهند. اگر وب سایت خود را به صورت روزانه آپدیت می کنید ، لازم است که نسخه بکاپ شما هم به صورت روزانه تهیه شود تا در صورت بروز مشکل در کمترین زمان ممکن سایت خود را به حالت قبل بازگردانید .

 

 

شرکت هاستینگ کلیک هاب انواع هاست های متناسب با نیاز شما را ارائه می کند اما اگر قصد طراحی وب سایت شخصی ، شرکتی و …. را دارید اما دانش کافی برای این کار ندارید ، نگران نباشید . ما در کلیک هاب به شما کمک می کنیم به صورت رایگان از کارشناسان کلیک هاب کمک گرفته و بهترین خدمات طراحی سایت را دریافت کنید .

از دیگر خدمات کلیک هاب می توان به ساخت و طراحی اپلیکیشن اختصاصی اندروید و IOS ، دیجیتال مارکتینگ ، هاستینگ ، زیرساخت شبکه و IT و سایر خدمات مالی کلیک اشاره کرد .

 

منبع : راهنمای انتخاب هاست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی