شرکت نوآوران داده پرداز کلیک

ایجاد نوآوری در زمینه ی فناوری و مکانیزه سازی فرآیند های کسب و کار ها

شرکت نوآوران داده پرداز کلیک

ایجاد نوآوری در زمینه ی فناوری و مکانیزه سازی فرآیند های کسب و کار ها

کلیک هاب به سازمان ها در بخش های خصوصی ، عمومی و اجتماعی کمک می کند تا تغییرات مثبتی را در کسب و کار و فعالیت های خود ایجاد کنند. کلیک هاب متشکل از یک تیم فنی جوان و مشاورانی باتجربه است که در شش حوزه در حال خدمت رسانی می باشند.

بایگانی

۲۹ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

امروزه استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس ، جوملا و دروپال برای ساخت و طراحی سایت بسیار گسترش یافته است . این نرم افزار ها امکاناتی برای ثبت ، به روز رسانی و بازاریابی محتوا را فراهم می کنند .

در واقع می توان گفت که وردپرس پادشاه سیستم‌ های مدیریت محتوای جهان و پر دامنه‌ ترین سایت‌ ساز دنیاست که نسبت به دیگر سی‌ ام‌ اس ها ، بیشترین تعداد سایت‌ های راه‌ اندازی شده را دارد و بزرگترین بازار را از آن خود کرده است . با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا در خصوص طراحی سایت با وردپرس نکاتی را یادآور شویم .

 

 

مزایای طراحی سایت با وردپرس

 

۱. وردپرس یک پلتفرم متن باز ( open source ) است

متن باز بودن وردپرس به این معناست که توسعه دهندگان وب می‌توانند کدهای مورد نظر خود را به آن اضافه کنند و آن را در اختیار سایر افراد قرار دهند . بنابراین افراد برای طراحی سایت وردپرسی نیازی به کدنویسی از پایه را نخواهند داشت .

۲. سادگی در طراحی و سهولت در مدیریت وب سایت

با وردپرس هر فردی با حداقل اطلاعات فنی در زمینه برنامه نویسی می‌تواند وردپرس را نصب و قالب دلخواه خود را پیاده سازی کند . همچنین وردپرس به دلیل دارا بودن یک رابط بصری توانسته فرایند اضافه کردن صفحات جدید ، مدیریت پست‌ ها ، آپلود تصاویر و … را بیش از پیش آسان کند . برای ایجاد یک سایت وردپرسی تنها به یک مرورگر متصل به اینترنت نیاز است و طراح به راحتی می‌تواند کار طراحی خود را آغاز نماید .

۳. تنوع در افزونه‌ ها ( plug –in )

یکی از مهمترین مزیت‌ های وردپرس ، داشتن تعداد زیادی افزونه است . هر فرد بنا بر نیاز خود می‌تواند از این افزونه‌ ها استفاده کند . برخی از این افزونه‌ ها به صورت رایگان ارائه شده‌ اند و افزونه‌ های غیر رایگان نیز با قیمت منطقی و مناسب در اختیار طراحان قرار گرفته است .

طراحی سایت با WordPress

۴. قابلیت توسعه پذیری ساده و سریع

با وردپرس هر طراح می‌ تواند به راحتی و با صرف حداقل زمان ، سایت خود را توسعه داده و با نصب افزونه‌های مختلف ، بر عملکرد سایت خود بیافزاید . همچنین با توجه به اینکه وردپرس در ابتدا برای وبلاگ نویسی ایجاد شده ، قابلیت‌های وبلاگ نویسی بالایی دارد که در این بین می‌توان به راه اندازی اشتراک ایمیل Rss در وبلاگ ، قابلیت ثبت کامنت توسط بازدیدکنندگان و … اشاره کرد .

۵. انعطاف پذیری در طراحی

وردپرس پلتفرمی کاملا انعطاف‌ پذیر بوده و قابلیت شخصی‌ سازی بر‌ اساس سلیقه مشتری را دارد . با نصب افزونه‌ ها و تغییر در ظاهر سایت و طراحی سایت ریسپانسیو می‌ توان یک سایت کامل و متفاوت با سایر سایت‌ های وردپرسی ایجاد کرد .

همچنین سایت‌ های وردپرسی بسیار مقیاس پذیر هستند ، بدین صورت که طراح می‌ تواند هزاران صفحه جدید در سایت ایجاد کرده و نگران عملکرد سایت نباشند . ضمنا مدیر سایت می‌ تواند کاربران متفاوتی را به عنوان مدیر در سایت تعریف و به هر کدام از آنها سطوح دسترسی مختلفی را اطلاق کند .

 

معایب طراحی سایت با وردپرس

 

 ۱. پلاگین بیشتر ، سرعت سایت پایین‌ تر

افزونه‌ها می‌ توانند امکانات زیادی را به سایت شما اضافه کنند ولی باید در نظر داشت که در صورت استفاده همزمان از تعداد زیادی افزونه ، سرعت سایت کاهش پیدا می‌کند و این می‌ تواند باعث بروز مشکل در عملکرد سایت گردد .

۲. به روز رسانی‌ های مداوم

وردپرس به صورت دوره‌ ای نسخه‌ های جدید قالب‌ ها و افزونه‌ های خود را ارائه می‌ کند . با به روز رسانی این امکانات ، باید انتظار تغییر در ظاهر و عملکرد افزونه‌ ها و قالب را داشت . لذا برای بهبود وضعیت بعد از به روز رسانی نیاز به یک طراح سایت و برنامه نویس مجرب خواهید داشت تا در صورت بروز هرگونه مشکل ، نسبت به عیب یابی آن اقدام و مشکلات را رفع نماید .

۳. استفاده بیش از حد از منابع

نصب تعداد زیاد افزونه در جهت بالا بردن امکانات وب‌ سایت باعث استفاده بیش از حد از منابع سرور شده و معمولا سایت نیاز به ارتقاء سرویس میزبانی خواهد داشت . برخی از شرکت‌ های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب ، در سبد محصولات خود ، سرویس هاست وردپرس ارائه می‌ کنند و با در نظر گرفتن یک سرور مناسب برای سایت‌ هایی با این پلتفرم تا حد زیادی مشکلات این چنینی را رفع کرده‌ اند .

 

سوالات متداول

 

چه کسانی می‌‌ توانند از وردپرس استفاده ‌کنند؟


تمامی اصناف و شرکت ها می‌ توانند برای طراحی سایت شرکتی و یا طراحی سایت فروشگاهی و … از وردپرس استفاده کنند . حتی افرادی که تازه‌ کار هستند نیز به راحتی قادر به استفاده از این نوع سیستم هستند .

آیا طراحی سایت با وردپرس پشتیبانی دارد؟

تمامی پروژه‌ هایی اختصاصی که کلیک هاب طراحی و کدنویسی می‌ کند دارای پیشتیبانی می‌ باشند . پس از اتمام مهلت پشتیبانی نیز می توانید از خدمات پشتیبانی وب سایت وردپرسی استفاده کنید .

 

ما در کلیک هاب به شما کمک می کنیم تا در دوران کرونا به کسب و کار خود برگردید . می توانید به صورت رایگان از کارشناسان کلیک هاب کمک گرفته و بهترین خدمات طراحی وب سایت را از ما بخواهید .

از دیگر خدمات کلیک هاب می توان به ساخت و طراحی اپلیکیشن اختصاصی اندروید و IOS ، دیجیتال مارکتینگ ، هاستینگ ، زیرساخت شبکه و IT و سایر خدمات مالی کلیک اشاره کرد .

 

منبع : طراحی سایت با وردپرس

  • نیما بخشی
  • ۰
  • ۰

 

خرید هاست مناسب مانند خرید یک وسیله الکترونیکی مانند لپ تاپ است . شما برای خرید لپ تاپ به برند و بعضی از امکانات آن توجه می‌ کنید و تمامی جزییات فنی آن را در اختیار ندارید . برای خرید هاست هم نیازی نیست تمامی نکات ریز و فنی آن را بدانید . فقط باید به یک سری موارد اصلی و کلیدی توجه کنید که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم .

 

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت و گسترش کسب و کار خود در فضای اینترنت را دارید، بدون شک ابتدا می بایست با مفاهیم اولیه هاست و دامین آشنا شوید و در مورد نوع و انتخاب هاست مناسب برای وب سایت و خریداری آن اطلاعات لازم را کسب کنید . اگر تابه حال هیچ هاستی خریداری نکرده اید و به دنبال راهنمای انتخاب هاست مناسب برای وب سایت خود هستید ، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید .
 

خرید هاست مناسب

نکات مهم برای انتخاب هاست مناسب


1- حجم هاست

حجم هاست میزان فضایی است که در اختیار خواهید داشت تا وب سایت خود را در آن بارگذاری نمایید . شما می بایست با توجه به حجم فایل هایی که برای وب سایتتان در اختیار دارید و همچنین فایل هایی که در آینده به وب سایت شما اضافه خواهند شد ، میزان حجم مناسب برای هاست خود را به صورت حدودی تخمین زده و سپس هاست مورد نظر را از شرکت ارائه دهنده میزبانی وب تهیه نمایید .


2- اعتبار شرکت ارائه دهنده میزبانی وب

قبل از اقدام به خرید هاست برای وب سایت خود می بایست از اعتبار و توانایی های شرکت ارائه دهنده آن ، اطلاعات لازم را کسب کنید تا خدایی نکرده بعد از گذشت چند ماه از فعالیت وب سایت خود ، دچار مشکلات متعدد نشوید .


3- زبان برنامه نویسی وب سایت

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید هاست باید به آن توجه کنید ، زبان برنامه نویسی سایت شماست . اگر از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا استفاده کرده اید ، زبان برنامه نویسی شما php بوده و بهترین انتخاب برای وب سایت شما، هاست لینوکس می باشد . اگر وب سایت شما با زبان برنامه نویسی asp.net طراحی شده است ، تنها انتخاب شما استفاده از هاست ویندوز می باشد .


4- میزان درصد آپ تایم (UpTime)

آپ تایم به معنای مدت زمان بالا بودن (فعال بودن) وب سایت شما در طول شبانه روز می باشد که مقدار آن با درصد بیان می شود . میزان این عدد نباید کمتر از 99% باشد . به این معنی که هاست خود را می بایست از شرکتی خریداری کنید که میزان آپ تایم هاستی که ارائه می دهد بالای 99.9% باشد تا وب سایت شما در طول سال دچار هیچ مشکلی نشده و همیشه در دسترس کاربران قرار داشته باشد .


5- نوع کنترل پنل

کنترل پنل هاست به محیطی گفته می شود که هاست را از آنجا کنترل و مدیریت می کنید . سه نوع کنترل پنل رایج به نام های سی پنل (Cpanel)، دایرکت ادمین (Direct Admin) و پلسک (Plesk) وجود دارند که هرکدام دارای ظاهر و ویژگی های خاص خود می باشند ، اما اگر تازه شروع به کار کرده اید و هنوز اطلاعات کافی از کنترل پنل ها ندارید ، بهترین گزینه برای شما انتخاب cpanel است ، چرا که هم گرافیک و رابط کاربری بهتری داشته و هم در صورت بروز مشکل یا خطا ، اطلاعات و منابع رایگان زیادی برای آن در سایت ها موجود می باشد .


6- مقدار پهنای باند

میزان پهنای باند نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که قبل از انتخاب هاست برای وب سایت خود می بایست به آن توجه کنید . پهنای باند در واقع به معنای میزان حجم اطلاعاتی است که به صورت ماهیانه بر روی وب سایت شما رد و بدل می شود .

این مقادیر شامل حجم صفحات ، عکس ها، فایل های دانلود و یا آپلود شده و به صورت کلی تمام آن چیزی که روی سایت شما آپلود و از سایت شما دانلود شده، می باشد .


7- قابلیت پشتیبانی از چند دامنه

پشتیبانی از چندین دامنه یا به عبارتی همان قابلیت ادان دامین و ساب دامین نیز یکی از مواردی است که در هنگام انتخاب یک هاست مناسب می بایست به آن دقت کنیم چراکه ممکن است در شرایط خاص نیاز به یک وب سایت دیگر در همین هاست داشته باشید که در این شرایط باید از قابلیت ادان دامین و یا ساب دامین در هاست خود استفاده کنید .


8- پشتیبانی شرکت ارائه دهنده

پشتیبانی مناسب ، دسترس بودن و پاسخگویی از طریق تلفن ، تیکت و یا پیام رسان ها را می توان یکی از کلیدی ترین نکات در انتخاب یک هاست مناسب برای وب سایت در نظر گرفت تا در مواقع بروز مشکل و یا درخواست راهنمایی ، سوالات شما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده شوند .


9- پشتیبان گیری یا بکاپ گیری منظم

به هزار و یک دلیل ممکن است وب سایت شما از دسترس خارج شود یا اینکه مشکلی برای آن پیش بیاید . زمانی که همه راه ها را رفته اید و به نتیجه نرسیده اید ، آخرین راه شما استفاده از نسخه پشتیبان یا بکاپ موجود در هاست شما می باشد .

به همین دلیل توصیه می شود که به هیچ عنوان از شرکتی که هیچ بکاپی ارائه نمی دهد ، هاست نخرید. البته امروزه دیگر تمام شرکت های معتبر ارائه دهنده هاست ، بکاپ های منظم و مداومی را به مشتریان خود ارائه می دهند. اگر وب سایت خود را به صورت روزانه آپدیت می کنید ، لازم است که نسخه بکاپ شما هم به صورت روزانه تهیه شود تا در صورت بروز مشکل در کمترین زمان ممکن سایت خود را به حالت قبل بازگردانید .

 

 

شرکت هاستینگ کلیک هاب انواع هاست های متناسب با نیاز شما را ارائه می کند اما اگر قصد طراحی وب سایت شخصی ، شرکتی و …. را دارید اما دانش کافی برای این کار ندارید ، نگران نباشید . ما در کلیک هاب به شما کمک می کنیم به صورت رایگان از کارشناسان کلیک هاب کمک گرفته و بهترین خدمات طراحی سایت را دریافت کنید .

از دیگر خدمات کلیک هاب می توان به ساخت و طراحی اپلیکیشن اختصاصی اندروید و IOS ، دیجیتال مارکتینگ ، هاستینگ ، زیرساخت شبکه و IT و سایر خدمات مالی کلیک اشاره کرد .

 

منبع : راهنمای انتخاب هاست

  • نیما بخشی
  • ۰
  • ۰

 

اگر می خواهید یک وب سایت موفق را طراحی و راه اندازی نمایید تا به کمک آن بتوانید میزان مشتریان و مخاطبین خود را افزایش دهید نیاز به انتخاب شرکت طراحی سایت دارید که در این زمینه دارای مهارت بالایی باشد . اینکه چگونه شرکت طراحی سایت انتخاب کنید ، نیاز به اطلاعات کامل درباره شرکت های طراحی سایت دارید که در حرفه خود دارای مهارت بسیاری باشند .

شرکت های بسیاری برای طراحی سایت وجود دارند اما انتخاب گزینه مناسب از میان آن ها کار چندان آسانی نیست . طبیعتا شما به دنبال شرکتی هستید که بتواند نیاز شما را به درستی بشناسد و سایت خوبی را برای شما متناسب با نیازتان طراحی کند . برای انتخاب شرکت مناسب در جهت طراحی وب سایت خود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

 

فاکتورهای مهم برای انتخاب شرکت طراحی سایت

 

بررسی واقعی بودن شرکت طراحی سایت

 

1- بررسی واقعی بودن شرکت طراحی سایت :

واقعی و حرفه ای بودن شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، یکی از نخستین معیارهای انتخاب شماست . به این معنی که متاسفانه بسیاری از افراد به صورت شخصی اقدام به طراحی وب سایت کرده و آن را به نام یک شرکت یا تحت یک سازمان ساختگی معرفی می کنند .

در حقیقت سپردن فرایند طراحی سایت به یک شخص مشکلات زیادی را به خصوص هنگام نیاز به خدمات پشتیبانی برای شما ایجاد خواهد کرد . علاوه بر آن یک شخص به تنهایی نمی تواند بر تمام جنبه های وب سایت مسلط باشد .

طراحی سایت یک کار تیمی است که هر شخص در حوزه به خصوصی دارای تخصص است . بخش ظاهری وب سایت تحت نظر متخصصان UI و طراحان گرافیکی انجام می گیرد ، بخش مربوط به کد نویسی ها تحت نظر متخصصان برنامه نویسی و پایگاه داده انجام می شود و به طور قطع هیچ شخصی به تنهایی نمی تواند در تمام این زمینه ها متخصص باشد . بنابر این بررسی اینکه واقعا وب سایت شما تحت نظر یک شرکت واقعی و متخصص طراحی می شود یکی از گام های اولیه انتخاب شرکت طراحی سایت است.

 

نمونه کارهای شرکت طراحی سایت

 

2- نمونه کارهای شرکت طراحی سایت :

یکی از راه های شناخت عملکرد و توانایی های افراد ، بررسی سوابق کار و یا نمونه کارهایی است که در گذشته انجام داده اند . همین مسئله در مورد دنیای وب و عملکرد شرکت طراحی وب سایت اینترنتی صدق می کند . به همین جهت به شما توصیه می کنیم پیش از سفارش دادن وب سایت به شرکت مورد نظر ، حتما نمونه کارهای مختلف آنها را مشاهده کنید و بعد تصمیم بگیرید .

بهترین شرکت های طراحی سایت نمونه های خود را در معرض در دید کاربران قرار می دهند تا با تنوع کاری آنها آشنا شوید . البته نکته مهم این است که داشتن نمونه کارهای متعدد و زیبا لزوما به معنی حرفه ای بودن نیست . بلکه گاهی برعکس تعداد زیاد نمونه کار طراحی در مدت کوتاه می تواند نشانه استفاده از قالب های آماده و طراحی های زیبا اما بی کیفیت نیز باشد .

 

وب سایت های صفحه اول گوگل

 

3- به وب سایت های صفحه اول گوگل اعتماد نکنید :

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد این است که بر خلاف تصور بسیاری از مردم ، بالا بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو به خصوص در نتایج جستجوهای گوگل ، به معنای کیفیت خدمات شرکت ها نیست . وقتی عبارات مرتبط با “طراحی سایت ” یا ” شرکت طراحی سایت ” را در گوگل جستجو می کنیم باید توجه داشته باشیم که گوگل لزوما بهترین شرکت های طراحی سایت را در صفحه اول نمایش نمی دهد .

ممکن است یک وب سایت موفق شده باشد با بهینه سازی مناسب و صرف هزینه های مختلف از جمله بک لینک و آگهی و .. رتبه سایت خود را بهبود بخشیده و حتی به صفحه اول گوگل برساند ولی این مسئله به این معنی نیست که این شرکت یا مجموعه ، کیفیت خدمات درجه یک و حرفه ای نیز را ارائه می دهد و بر عکس این مسئله نیز صادق است .

یعنی ممکن است برخی از شرکت های طراحی و توسعه وب ، در صفحات دوم و سوم گوگل باشند ولی کیفیت خدمات آنها بسیار بهتر و مناسب تر باشد .

 

تکنولوژی ها و زبان برنامه نویسی طراحی سایت

 

4- از شرکت طراحی سایت در مورد تکنولوژی ها و زبان برنامه نویسی مورد استفاده سوال کنید :

دنیای وب سایت ها مرتب تغییر می کند و هر چند سال شاهد ظهور تکنولوژی های جدیدی هستیم که هر کدام از آنها تاثیرات قابل توجهی بر دنیای وب و اینترنت می گذارند . در طول دو دهه گذشته طراحی وب سایت ها با استفاده از نسخه های جدید Html و CSS و همچنین زبان جاوااسکریپت و کتابخانه های مختلفی که برای آن ارائه شده (از جمله Jquery، Mootools، Vue JS، react js و…) همه به دنیای وب کمک های بزرگی کرده اند و موجب شده اند که وب سایت زیباتر و دارای کاربری مناسب تری باشند .

از طرف دیگر استفاده از زبان های برنامه نویسی مناسب مانند C#، PHP و یا Python در کنار استفاده از دیتابیس های مناسب و قدرتمندی مانند SQL Server، My SQL و Oracle db موجب بهبود وضعیت وب سایت ها شده است .

لذا استفاده از جدیدترین و بهترین تکنولوژی های طراحی و برنامه نویسی در دنیای وب سایت ها اهمیت زیادی دارد و به همین جهت به شما توصیه می کنیم از شرکت های مورد نظر خود در این رابطه سوال بپرسید .

 

قیمت طراحی سایت

 

5-  قیمت طراحی سایت :

قیمت طراحی سایت وابسته به عوامل متعددی از جمله سیاست های آن شرکت ، هزینه های طراحی ، تعداد پرسنل و موارد دیگری از این دست است . اما نکته مهمی را که باید در نظر گرفت این است که لزوما همه شرکت هایی که طراحی وب سایت با قیمت های گران به شما پیشنهاد می دهند ، دارای کیفیت بالایی نیستند .

ممکن است برخی شرکت ها در ازای طراحی ساده ترین وب سایت ها از مشتریان خود مبالغ زیادی را طلب کنند در حالی وب سایت طراحی شده در نهایت و در بهترین حالت فقط دارای ظاهری زیبا اما بدون کارایی و بدون هیچ آینده نگری خاصی است .

البته این نکته مهم را نیز در نظر بگیرید که برخی از شرکت ها نیز ممکن است با ارائه قیمت های بیش از حد ارزان ، وب سایت هایی با کیفیت پایین طراحی و به مشتریان خود عرضه کنند . به خصوص اگر در مواردی به تبلیغاتی مانند طراحی سایت با قیمت های کمتر از 1.000.000 تومان برخورد کردید ، بدانید که به احتمال زیاد کیفیت وب سایت های آن شرکت مناسب نیست و چه بسا که به جای طراحی اختصاصی وب سایت برای شما ، از CMS های آماده مانند جوملا (Joomla) و یا وردپرس (WordPress) استفاده می کنند .

در نهایت چنین شرکت هایی معمولا نمی توانند در دراز مدت انتظارات شما را برآورده کنند و احتمال بروز مشکل در وب سایت شما و همچنین محدودیت های مختلف بسیار زیاد خواهد بود .

 

سئو سایت

 

6- سئو سایت :

سئو یا بهینه سازی وب سایت اهمیت زیادی دارد . داشتن یک وب سایت مناسب کافی نیست و لازم است که سایت شما هنگام جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر ، در نتایج جستجوهای مردم دیده شود .

سئو سایت به شما کمک می کند که به این هدف برسید و یکی از خصوصیات شرکت های درجه یک و قدرتمند طراحی وب این است که خدمات سئو با کیفیت مناسب به شما ارائه دهند و ظرف مدتی وب سایت شما را به صفحات دوم و سپس اول گوگل برسانند .

به یاد داشته باشید که دیده شدن وب سایت شما در نتایج جستجوها اهمیت بسیار زیادی دارد و نه تنها موجب دسترسی بهتر با آن بلکه موجب افزایش بازدیدها از وب سایت شما و در نتیجه رونق کسب و کار شما در درازمدت می شود .

 

ملاقات حضوری

 

7 – ملاقات حضوری :

یکی از خصوصیات دیگر شرکت های حرفه ای طراحی وب  سایت این است که در صورت درخواست مشتریان آنها جهت ملاقات حضوری برای این کار وقت می گذارند و به شما اجازه چنین ملاقات هایی را می دهند . برگزاری این ملاقات ها به نفع هر دو طرف است و به آنها کمک می کند تا ضمن بررسی شرایط و خواسته های دو طرف در زمینه مسائل مالی ، فنی ، پشتیبانی و غیره بتوانند تعامل مناسب تری با یکدیگر داشته باشند .

در طول این جلسات مشتریان می توانند از نزدیک از مدیران شرکت مورد نظر ، کلیه سوالات خود را بپرسید و دیدگاه های خود را با آنها در میان بگذارید .

 

به صورت کلی انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت که مناسب شما باشد و بتواند همه انتظارات را برآورده نموده و پاسخ مناسبی به دغدغه های شما بدهد ممکن است به کاری پیچیده و وقت گیر تبدیل شود . در صورت هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره در خصوص مسائل پیرامون طراحی سایت حتما با ما تماس بگیرید .

می توانید به صورت رایگان از کارشناسان کلیک هاب کمک گرفته و بهترین خدمات طراحی وب سایت را از ما بخواهید . از دیگر خدمات کلیک هاب می توان به ساخت و طراحی اپلیکیشن اختصاصی اندروید و IOS ، دیجیتال مارکتینگ ، هاستینگ ، زیرساخت شبکه و IT و سایر خدمات مالی کلیک اشاره کرد .

 

 

 

 

منبع : فاکتورهای مهم در انتخاب شرکت طراحی سایت

 

  • نیما بخشی
  • ۰
  • ۰

وردپرس چیست ؟

 

 طراحی سایت وردپرس که به یکی از محبوب ترین درخواست های طراحی سایت در دنیا تبدیل شده است ، توانسته درصد بالایی از سایت ها در دنیا را تحت سلطه خود بگیرد . این سیستم دارای هزاران قالب در استورهای معتبر دنیاست که می تواند برای سایت های شرکتی ، سایت های بازرگانی و سایت های فروشگاهی با تعداد محصولات محدود مناسب باشد . در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست ؟

 

وردپرس چیست؟

 

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز  است که رایگان و متن باز (Open Source)  و  تحت وب می باشد . به زبان ساده با وردپرس میتوان وب سایت های مختلفی از جمله فروشگاه‌ های اینترنتی ، سایت‌ های شخصی و … را در کمترین زمان ایجاد کرد .
 

 

تاریخچه وردپرس

 

وردپرس توسط مت مولنوگ  (Matt Mullenweg) به صورت رسمی و با هدف راه اندازی یک سیستم وبلاگ دهی منتشر شد . با گذشت زمان این سیستم مدیریت محتوا بسیار پیشرفت کرد و اکنون به محبوب‌ ترین و پر استفاده‌ ترین سیستم مدیریت محتوای جهان تبدیل شده است .

 

طراحی سایت وردپرسی چیست؟

 

چه کسانی از وردپرس استفاده می کنند؟

 

افرادی که از وردپرس استفاده میکنند دو دسته هستند :

– دسته اول افرادی هستند که در زمینه توسعه وردپرس کار می کنند .

– دسته دوم افرادی هستند که هیچ گونه تجربه کد نویسی ندارند و ترجیح می دهند برای کسب و کارشان یک وب سایت داشته باشند .

 

با وردپرس چه سایت هایی می توان ساخت؟

 

طراحی وبلاگ

طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت تجاری

فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت دایرکتوری

طراحی وب سایت استخدامی

طراحی وب سایت خبری

طراحی وب سایت گردشگری

طراحی وب سایت پرسش و پاسخ

طراحی وب سایت های چند زبانه

طراحی وبلاگ

طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت تجاری

فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت دایرکتوری

طراحی وب سایت استخدامی

طراحی وب سایت خبری

طراحی وب سایت گردشگری

طراحی وب سایت پرسش و پاسخ

طراحی وب سایت های چند زبانه

طراحی وبلاگ

طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت تجاری

فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت دایرکتوری

طراحی وب سایت استخدامی

طراحی وب سایت خبری

طراحی وب سایت گردشگری

طراحی وب سایت پرسش و پاسخ

طراحی وب سایت های چند زبانه

Previous

Next

 

مزایای طراحی سایت با وردپرس

 
  • سهولت استفاده
  • مدیریت آسان
  • عدم نیاز به کد نویسی
  • سئوی خوب
  • امکان سفارشی سازی تمامی ویژگی های سایت
  • امکان استفاده از قابلیت وبلاگ در کنار صفحات دیگر
  • توسعه امکانات سایت با استفاده از افزونه ها
  • امکان تعیین دسترسی‌ های مختلف برای کاربران
 

امنیت طراحی سایت با وردپرس

 

یکی از مهم ترین مواردی که پس از راه اندازی سایت و یا هر نوع زبان یا نرم افزاری باید توجه کرد ، امنیت آن است که از نفوذ و سوء استفاده هکر ها جلوگیری شود .

نکته :

ایمنی در دنیای وب را نمی توان به هیچ وجه به صورت 100 درصد تضمین کرد ، چرا که اگر بسته وردپرس شما نیز به دلیل به روز رسانی های پی در پی کامل ایمن باشد از راه های دیگری همچون انتخاب هاست نامناسب ، افزونه های غیر اورجینال و یا قالب های نفوذ پذیر ممکن است که سایت شما توسط نفوذکنندگان هک شود .

ما در کلیک هاب به شما کمک می کنیم تا در دوران کرونا به کسب و کار خود برگردید . می توانید به صورت رایگان از کارشناسان کلیک هاب کمک گرفته و بهترین خدمات طراحی وبسایت را از ما بخواهید .

از دیگر خدمات کلیک هاب می توان به ساخت و طراحی اپلیکیشن اختصاصی اندروید و IOS ، دیجیتال مارکتینگ ، هاستینگ ، زیرساخت شبکه و IT و سایر خدمات مالی کلیک اشاره کرد .

 

منبع : وردپرس چیست ؟

 

  • نیما بخشی
  • ۰
  • ۰

قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایت نخستین سوالی است که کارفرما از تیم طراحی سایت می پرسد . در تمامی شرکت ها تعرفه طراحی سایت مشخصی وجود دارد که به عنوان قیمت پایه شناخته می شود که بر اساس آن هزینه طراحی سایت نهایی مشخص می شود . تعرفه طراحی سایت با توجه به فاکتورهای زیادی می تواند متغیر باشد که این تغییرات در قیمت نهایی تاثیر گذار هستند .

یعنی معمولا قیمت طراحی سایت با توجه به امکانات و ویژگی های مدنظر کارفرما تعیین می شود . زمانی که شما سفارش طراحی سایت خود را ثبت می کنید ، تیم طراحی سایت تعیین قیمت را بر اساس معیارهای مشخصی اعلام می کنند .

نوع وب سایتسایت شرکتی ، سایت فروشگاهی و …. )، مقیاس پروژه ، سئو محور بودن ، ویژگی ها و امکانات درخواستی ، میزان حجم هاست درخواستی ، نوع دامنه مورد نیاز ، سبک طراحی ، طراحی اختصاصی صفحات ، پشتیبانی محتوا و ورود اطلاعات ، زمان تحویل ، چند زبانه بودن و … مهم ترین عواملی هستند که در تعیین قیمت طراحی سایت در نظر گرفته می شوند .

نوع وب سایت :

بنا بر نوع سایت درخواستی ( شرکتی ، شخصی ، فروشگاهی و … ) هزینه آن نیز متفاوت است چون برای هر کدام از آن ها زمان خاص و کدنویسی های مختلف مورد نیاز است .

مقیاس پروژه :

اندازه وب سایت ها متفاوت است و به همین جهت اندازه وب سایت از جمله عوامل موثر در هزینه طراحی سایت به شمار می رود . به عنوان مثال یک وب سایت ساده می تواند تنها ۱ تا ۱۰ صفحه را به خود اختصاص دهد و این مسئله در تعرفه در نظر گرفته می شود .

سبک طراحی :

اگر شما به دنبال سبک طراحی سایت به خصوصی باشید که شما را خاص تر جلوه دهد ، قیمت طراحی سایت بیشتر خواهد شد .

سئو محور بودن :

اگر طراحی سایت سئو محور باشد ، قیمت نهایی به مراتب بالاتر از سایتی خواهد بود که در طراحی آن هیچ اصولی از سئو رعایت نشده است .

دامنه :

معمولا دامنه های ir در پلن های طراحی سایت رایگان به کارفرما ارئه می شود اما سایر دامنه ها با دریافت میزان هزینه ای خاص ، بنابر این نوع دامنه مورد نیاز شما از اهمیت نه چندان زیادی برخوردار است . ( هزینه دامنه های مختلف غیر ir بالا نیست )

هاست :

با توجه به نیاز کارفرما و نوع وب سایت هاست با مشخصات خاص در پروژه طراحی سایت استفاده می شود که هزینه های متفاوتی دارد و یکی از مهم ترین بخش های این موضوع است .

چند زبانه بودن :

معمولا برای زبان دوم اگر مانند زبان فارسی راست به چپ باشد حدودا 5 تا 20 درصد و برای زبان هایی مانند انگلیسی که چپ به راست است حدودا 20 تا 30 درصد به هزینه طراحی سایت اضافه می شود .

 

هزینه طراحی وب سایت

برای انجام یک پروژه طراحی سایت چند بار باید هزینه کنیم ؟ این هزینه شامل چه مواردی است ؟ کدام را یکبار پرداخت می کنیم و کدام را سالیانه تمدید می کنیم ؟

مبلغی که بابت طراحی گرافیکی صفحه اول و صفحات داخلی و ورود داده‌ های اولیه و طراحی وب سایت و یا راه اندازی سیستم مدیریت محتوا ، نصب و کانفیگ وب سایت به شرکت طراح وب خود می پردازید یک بار برای همیشه است اما معمولا هر سه سال یکبار دیزاین گرافیکی سه سال قبل ، که در وقت خودش زیبا و جذاب بوده ، دمده می شود و نیاز است با هزینه مختصری ، صرفا ظاهر گرافیکی تم سایت و قالب را ، مطابق با متد و سلیقه روز ، توسط شرکت طراح ، به روزرسانی و باز طراحی کنید .

مبلغ هزینه ثبت و تمدید دامنه

مبلغی که بابت ثبت یک دامنه اینترنتی می پردازید که یا دات کام و یا دات آی آر و یا دات اورگ خواهد بود ، سالیانه تمدید می شود و نهایتا یک سال اعتبار دارد
البته امکان تمدید ۵ ساله هم وجود دارد . گاهی افراد ترجیح می دهند چندین نام دامنه با حالت های نوشتاری گوناگون و یا پسوندهای مختلف از نام تجاری خود را ثبت کنند تا توسط دیگران ثبت نشود . سپس یکی را اصلی و بقیه را به آن هدایت می کنند .

مبلغ هزینه میزبانی و هاست

مبلغی که بابت میزبانی سایت روی یک سرور اینترنتی دائما روشن می پردازید با توجه به ویژگی های آن متفاوت است که معمولا سالیانه تمدید می شود البته امکان تمدید دو یا سه ساله هم وجود دارد که باید هزینه آن را به شرکت هاستینگ پرداخت کنید .( کلیک هاب خدمات هاستینگ ارائه می کند . )
نکته : فضای هاستینگ اولیه ای برای سایت شما در نظر گرفته می‌ شود که بسته به حجم استفاده شما و کاربران‌ تان ، ممکن است تا چند سال پر نشود و ممکن است بعد از مدتی به پکیج بالاتری نیاز پیدا کنید .

هزینه پشتیبانی وب سایت

مبلغی که بابت دریافت خدمات پشتیبانی ، رسیدگی به امور فنی و زیرساختی سایت ، پاسخگویی سوالاتتان و حل مشکلات محتمل به شرکت طراح وب خود ، می پردازید ، متفاوت است . ممکن است در طول مدت پشتیبانی ، توسعه ای و یا برنامه نویسی و یا افزودن بخشی به سایت که قبلا نگفته اید ، بخواهید که مشمول برآوردن و اعلام هزینه مجزاست .
 

 

 مبلغ طراحی سایت را ، یک سرمایه‌ گذاری بدانید نه یک هزینه اضافی !

 

ما در کلیک هاب به شما کمک می کنیم تا در دوران کرونا به کسب و کار خود برگردید . می توانید به صورت رایگان از کارشناسان کلیک هاب کمک گرفته و بهترین خدمات طراحی وبسایت را از ما بخواهید .

از دیگر خدمات کلیک هاب می توان به ساخت و طراحی اپلیکیشن اختصاصی اندروید و IOS ، دیجیتال مارکتینگ ، هاستینگ ، زیرساخت شبکه و IT و سایر خدمات مالی کلیک اشاره کرد .

 

منبع :  قیمت طراحی سایت

 

  • نیما بخشی
  • ۰
  • ۰

هاست و سرور چیست؟

سرور (Server) :
سرورها کامپیوترهایی همیشه روشن و متصل به اینترنت هستند که از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند هستند.

هاست (Host) :
هاست در زبان انگلیسی به معنای میزبان است که بخشی از سرور گفته می شود. یک سرور میتواند به چند قسمت تقسیم (تقسیم مجازی) شود که به هر قسمت آن هاست گفته می شود.
در شرکت‌ های هاستینگ حداقل یک تیم کاردان ، در ۲۴ ساعت شبانه‌ روز آماده هستند تا مشکلات احتمالی را رفع نمایند و نرم‌افزارهایی در سرورها فعال هستند که از کارکرد تمام بخش‌ های سیستم ، گزارش‌ هایی ارسال می‌کنند تا در صورت بروز خطایی فورا ایرادات شناسایی شوند .

هاستینگ

انواع هاست :
سرور اختصاصی
سرور مجازی
– دیتاسنتر
– میزبانی اشتراکی
– میزبانی ابری

البته میزبانی وب رایگان (Free Web Hosting) وجود دارد که این نوع میزبانی به صورت رایگان به منظور جنبه های تبلیغاتی ارائه می شود که این روش بیشتر مناسب افراد مبتدی یا افرادی است که پول کافی برای خرید یک حساب هاست اشتراکی وب  ندارند. البته این روش با محدودیت های بسیاری در زمینه نرم افزار، پهنای باند ، فضای دیسک و … همراه است .

هاستینگ

تفاوت های وب سرور های ویندوز و لینوکس :


وب سرور های ویندوز (IIS) و وب سرور های لینوکس (LiteSpeed) تفاوت هایی همچون قیمت ، امنیت و اجرای زبان های برنامه نویسی دارند .
سیستم عامل های ویندوز معمولا گرانتر از سیستم عامل های لینوکس هستند ، چرا که سیستم عامل های ویندوز open source نمی باشند و استفاده از آنها مستلزم خرید لایسنس (license) ویندوز سرور از مایکروسافت می باشد، ضمن اینکه معمولا سرورهای ویندوز قابلیت بیشتری دارند و پشتیبانی از محصولات Microsoft بر روی این وب سرورها یک حسن محسوب می شود.
اما سیستم عامل لینوکس open source و رایگان می باشد و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت حق لایسنس نیست، سیستم عامل لینوکس معمولاً دارای ثبات و امنیت بیشتری نسبت به سرورهای ویندوز هستند و کمتر در معرض تهدید قرار می گیرند.
البته با در نظر گرفتن تمامی مسائل امنیتی بر روی هر دو سیستم، امنیت هر دو پلتفورم تضمین شده است.
سیستم عامل ویندوز از زبانهای ASP و ASP.NET پشتیبانی می کند که صاحب امتیاز آن شرکت مایکروسافت است. ASP تنها در سرورهای ویندوز قابل اجرا می باشد و لینوکس این زبانها را پشتیبانی نمی کند.
سیستم عامل لینوکس از زبانهای Perl , Python , PHP و CGI پشتیبانی می کند. زبان های PHP در برخی از سرورهای ویندوز قابل اجرا هستند، اما PHP نصب شده بر روی سرور ویندوز در برخی موارد مشکلاتی را به وجود می آورد و تعدادی از دستورات آن تفاوت دارد.

به طور معمول و استاندارد برای ASP و ویندوز از بانک اطلاعاتی SQL Server و برای PHP و لینوکس از بانک اطلاعاتی My SQL استفاده می شود .

هاستینگ

چه هاستی برای وردپرس مناسب است؟

با توجه به اینکه وردپرس با زبان php نوشته شده است بر روی هر دو وب سرورهای ویندوز و لینوکس قابل اجرا می باشد ولی در برخی موارد وب سرور های ویندوز با زبان php مشکلاتی به وجود می آورد ، در نتیجه وب سرور های لینوکس گزینه مناسب تری می باشد.

 

آیا استفاده از هاست های رایگان مناسب است؟


هاست های رایگان بسیار شلوغ می باشند به همین دلیل سرعت بسیار پایینی دارند و وب سایت ها در بسیاری از مواقع از دسترس خارج می شوند ، بنابر این کیفیت و امنیت پایینی دارند.
اینطور هاست ها مناسب افراد مبتدی می باشد که میخواهند وب سایت خود را بر روی بستر اینترنت امتحان کنند .

 

اگر به یک هاست مناسب نیاز دارید می توانید به صورت رایگان از کارشناسان کلیک هاب کمک گرفته و بهترین خدمات هاستینگ را از ما بخواهید .

از دیگر خدمات کلیک هاب می توان به ساخت و طراحی اپلیکیشن اختصاصی اندروید و IOS ، دیجیتال مارکتینگ ، طراحی سایت ، زیرساخت شبکه و IT و سایر خدمات مالی کلیک اشاره کرد .

 

منبع :  هاست و سرور چیست؟

 

  • نیما بخشی
  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز، اگر تمایل دارید که مردم کار شما را جدی بگیرند و از بقیه رقبای کاری خود جلو بزنید نیاز به یک وبسایت حرفه ای دارید . برای برطرف کردن نیاز خود به طور معمول کافی است چند صفحه در مورد خود و کاری که انجام می دهید در صفحات وب سایت بگنجانید و پس از آن در انتظار بهترین ها باشید . هنگامی که می خواهید اقدام به سفارش طراحی سایت بکنید باید به موارد بسیاری توجه کنید تا کار همان گونه که تمایل دارید انجام شود و دچار ضرر و زیان نشوید .

طراحی سایت چه برای معرفی محصولات یک شرکت باشد ، چه یک فروشگاه آنلاین و چه حتی یک سایت شخصی ساده ، می تواند به فرایندی چالش برانگیز و حتی طاقت فرسا تبدیل شود . یکی از عواملی که معمولا به طراحی یک سایت ناموفق و نامناسب ختم می شود ، عدم آشنایی با کارهایی است که باید قبل شروع طراحی سایت از طرف شما به عنوان سفارش دهنده انجام شود .

شما به عنوان متقاضی طراحی وب سایت باید اطلاعات کافی از خواسته های خود داشته باشید و کارهایی را قبل از تماس با
شرکت طراح انجام دهید . در این صورت احتمال اینکه وب سایت طراحی شده برای اهداف شما کارآمد و مفید باشد بسیار بیشتر می شود . در این صفحه به بررسی کارهایی که پیش از طراحی سایت باید انجام دهید می پردازیم .

 

بررسی های اولیه برای طراحی و ساخت سایت

 

در ابتدا باید به سوالات زیر پاسخ شفاف دهید :

1. نیاز ها، انتظارات و امکانات مد نظر شما چیست؟
2. وسعت کار شما و توسعه پذیر بودن آن تا چه حد است؟
3. بودجه شما برای طراحی سایت چقدر است؟

مهم ترین مسئله هنگام طراحی سایت مشخص کردن نیازهای شما به عنوان مشتری است . یعنی شما چه انتظاراتی از عملکرد سایت دارید . بعد از مشخص شدن نیاز ها ، تقریبا بیش از نیمی از راه برای انتخاب روش طراحی سایت طی شده است و تقریبا مشخص است که بهینه ترین حالت طراحی وب سایت مورد نیاز شما کدام است .

اما برخی از مشتریان ممکن است از طرف سازمان ها و شرکت های بزرگی باشند و می خواهند سرمایه گذاری بزرگی روی سایت انجام دهند و یک برنامه بلند مدت برای کسب و کار اینترنتی خود دارند . پس باید وسعت کار و برنامه مشتری مشخص شود .

اگر شخص کمال گرایی هستید و همه چیز را به بهترین شکل ممکن می خواهید ، پس باید بودجه خوبی برای کار خود در نظر بگیرید . اما اگر بودجه و سرمایه مالی مسئله مهمی برای شما است ، باز هم راهکارهایی وجود دارد که از این مسئله نیز به راحتی گذر کنید .

 

انتخاب روش طراحی سایت

 

با وجود اینکه تا حد زیادی انتخاب روش طراحی سایت بر اساس نیاز ، وسعت و بودجه شما بستگی دارد اما بهتر است در این بخش به سوالات زیر پاسخ شفاف دهید :

1. طراحی سایت با وردپرس و قالب آماده
2. طراحی سایت با وردپرس و قالب اختصاصی
3. طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب آماده
4. طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب اختصاصی

طراحی سایت با وردپرس و قالب آماده

1. طراحی سایت با وردپرس و قالب آماده :

این روش ساده ترین و سریع ترین روش طراحی سایت است . در این روش کافیست طراح ، دامنه ، هاست ، قالب حرفه ای و افزونه های لازم را خریداری کرده و قالب را در وردپرس نصب کند ، سفارشی سازی های لازم برای سایت شما را در قالب اعمال کند ، امکانات شما را به سایت اضافه کند ، بخش ها و صفحات سایت شما را بچیند ، عملیات بهینه سازی سایت مانند سئو فنی ، امنیت ، افزایش سرعت و … را انجام دهد و سپس سایت شما آماده می شود . مدت زمان لازم برای این کار معمولا از 10 روز به بالا طول می کشد و هر چه امکانات خاص تر داشته باشید ، این مدت زمان و همچنین هزینه آن افزایش پیدا می کند .

طراحی سایت با وردپرس و قالب اختصاصی

2. طراحی سایت با وردپرس و قالب اختصاصی

در این روش طراحی سایت ، از سیستم وردپرس استفاده می شود که بخش هایی از امکانات سایت را در خود دارد اما قالب و ظاهر سایت به طور کاملا اختصاصی بر اساس برند و سلیقه شما طراحی می شود . در این روش دست طراح سایت کمی باز تر است و تغییرات اختصاصی بیشتری می تواند در سایت اعمال کند . البته اگر از نظر ظاهر حساسیت ندارید و یا بودجه تان کم است ، نیازی به قالب اختصاصی نیست .

طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب آماده

3. طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب آماده

انتخاب این روش بهتر است بر اساس نیاز شما باشد تا بیخودی هزینه اضافی برای ساخت سایت صرف نکنید! این روش کاملا بستگی به نیاز ها و امکانات شما دارد. در سایت های وردپرسی شما یک سری امکانات که در تمامی سایت ها می توانید پیدا کنید را به صورت آماده دارید اما ممکن است شما نیازهایی خاص داشته باشید . پس اگر نیاز خاص دارید ، باید یک سایت بر اساس نیازها و امکانات مدنظر شما ساخته شود .

در این روش امکانات و عملکرد سایت شما به صورت اختصاصی از پایه کد نویسی می شود اما برای کاهش هزینه می توانید از قالب های آماده استفاده کنید یعنی عملکرد سایت به صورت اختصاصی برای شما نوشته شده است اما ظاهر سایت از قالب های آماده استفاده می شود . زمان این پروژه ها نسبت به روش های قبلی بیشتر است .

طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب اختصاصی

4. طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب اختصاصی

این روش حرفه ای ترین روش طراحی سایت است . در اصل همان طراحی سایت حرفه ای به معنای واقعی کلمه است . به دلیل داشتن نیازهای خاص در سایت ، عملکرد و امکانات سایت شما به صورت اختصاصی کدنویسی می شود . همچنین قالب و ظاهر سایت نیز بر اساس برند و سلیقه شما به صورت اختصاصی کار می شود . این روش زمان بیشتری برای طراحی سایت نیاز دارد پس طبیعتا هزینه بیشتری برای طراحی سایت نیاز است .

 

تحقیق در مورد مخاطبان کسب و کار

 

مرحله بعدی که قبل از طراحی سایت باید انجام دهید تحقیق و آگاهی در مورد مخاطبان هدف است . منظور این است که بدانید از طریق طراحی سایت می خواهید چه کسانی با مجموعه و فعالیت های شما آشنا شوند یا محصولات و خدمات شما مناسب کدام دسته از افراد جامعه است.  دسته های مختلفی را می توان برای مخاطبان هدف طراحی سایت ذکر کرد از جمله :

نوجوانان و جوانان – پدران و مادران – زنان – مردان – سالمندان – دانش آموزان یا دانشجویان – مدیران و صاحبان کسب و کار – عموم جامعه و ….

مخاطبان کسب و کار

پس از مشخص شدن جامعه هدف می توان عناصر و امکانات سایت را متناسب با نیازهای شناخته شده این دسته ها در سایت قرار داد و طراحی ظاهری سایت را متناسب با سلیقه جامعه هدف به انجام رساند . توجه به این موارد در نهایت به تاثیرگذاری بیشتر وب سایت و افزایش راندمان آن خواهد انجامید .

 

امکانات لازم برای وب سایت

 

قبل از اقدام به سفارش طراحی سایت ، تحقیق کنید چه امکاناتی هم اهداف و نیازهای شما و هم اهداف و نیازهای مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت شما را برآورده می کند . اگر احساس می کنید نیاز به ویژگی یا امکان خاصی دارید بدون نگرانی با شرکت طراحی سایت مورد نظر خود در میان بگذارید و از آنان مشورت بگیرید . گاهی اوقات یک ویژگی بدون استفاده در سایت می تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل کند و گاهی نیز عدم توجه به یک امکان و قابلیت خاص باعث می شود مشتریان زیادی را از دست بدهید . اگر در این زمینه دیدی ندارید می تونید از کارشناسان متخصص شرکت طراحی سایت راهنمایی بگیرید .

 

مشخص کردن میزان بودجه

 

تعیین بودجه برای طراحی سایت به شما کمک می کند تا سریع تر به نتیجه برسید و کارشناسان طراحی وب سایت بتوانند متناسب با بودجه شما ، راهنمایی های لازم را انجام دهند . اگر بودجه ای که برای طراحی وب سایت در نظر میگیرید کم باشد ، احتمالا قادر نخواهید بود یک وب سایت حرفه ای و اختصاصی طراحی کنید . وب سایت های فروشگاهی و تخصصی نیز هرکدام با توجه به امکانات و میزان گستردگی پروژه مبالغ مخصوص به خود دارند . برای اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه طراحی سایت کلیک کنید .

 

انتخاب شرکت طراحی سایت

 

پس از بررسی امکانات مورد نیاز ، تعیین نوع وب سایتی که می خواهید طراحی کنید و کسب آگاهی در مورد انواع وب سایت ها و روش های برنامه نویسی نوبت به انتخاب یک شرکت طراحی وب سایت مناسب می رسد . این بخش را شاید بتوان مهمترین قسمت طراحی سایت نامید . معمولا بیشترین سردرگمی ها در این مرحله اتفاق می افتد و دلیل آن هم این است که هیچ معیار مشخصی برای تفکیک شرکت های طراحی سایت خوب و بد وجود ندارد . اما المان هایی وجود دارد که با بررسی آنها می توانید احتمال انتخاب یک شرکت خوب و حرفه ای را بالا ببرید .

یکی از این المان ها که بسیار مهم و ضروریست ملاقات حضوری یا تلفنی با مسئولان شرکت طراحی سایت است که می توانید از آن ها مشاوره گرفته و آن ها را محک بزنید .

 

اگر به یک وب سایت نیاز دارید می توانید به صورت رایگان از کارشناسان کلیک هاب کمک گرفته و بهترین خدمات سئو ، بهینه سازی و طراحی وب سایت را از ما بخواهید .

از دیگر خدمات کلیک هاب می توان به ساخت و طراحی اپلیکیشن اختصاصی اندروید و IOS ، دیجیتال مارکتینگ ، هاستینگ ، زیرساخت شبکه و IT و سایر خدمات مالی کلیک اشاره کرد .

 

منبع :  راهنمای سفارش طراحی وب سایت

 

  • نیما بخشی
  • ۰
  • ۰

 

امروزه با گسترش حضور آحاد مردم در فضای مجازی، لزوم حضور و فعالیت شرکت ها در اینترنت نیز بیش از پیش افزایش یافته است. این حضور در قدم اول نیازمند داشتن یک سایت شرکتی خوب با امکانات و کیفیت مناسب است. طراحی سایت شرکتی برای برندها و شرکت ها همانند داشتن خانه یا پایگاهی در اینترنت است که از طریق آن می توانند محصولات و خدمات‌ شان را بدون واسطه به مشتریان خود معرفی کرده و با آن ها ارتباط برقرار نمایند .

یک وب سایت خوب ویترین شرکت در فضای آنلاین است ، ویترینی که مردم به واسطه آن نسبت به سطح و کلاس کاری شرکت قضاوت می کنند . امروزه بیشتر افراد ابتدا به صورت آنلاین با یک برند آشنا می شوند و در ذهنشان تصویر قبلی از برند شرکت در دنیای واقعی ندارند . به همین دلیل در مورد وب سایت آن شرکت جستجو کرده و در وهله اول از آن بازدید می کنند . اگر صاحب یک شرکت هستید یا در شرف تاسیس و ثبت شرکت هستید ، پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید .

 

مزایا داشتن وب سایت شرکتی

 

سایت‌ های شرکتی با رویکرد‌های مختلفی مثل معرفی شرکت ، فروش محصولات به صورت آنلاین ، پشتیبانی مشتریان فعلی و جذب مشتری جدید و … راه‌ اندازی می‌ شوند. پیش از این سایت‌ های شرکتی صرفا محدود به معرفی بودند، اما با به وجود آمدن امکان خرید آنلاین ، شرکت‌ ها نیز هم راستا با فروشگاه‌ های اینترنتی پیش رفته و محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار می‌ دهند .

کم کم تبلیغات محیطی که توسط بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهرها و جاده‌ ها انجام می‌ گرفت جای خود را به محیط آنلاین می دهد . وقتی یک مشتری به دنبال خرید محصولی است که شما آن را عرضه می‌ کنید هیچگاه به جایی که بیلبورد تبلیغاتی شما را دیده است مراجعه نخواهد کرد ، بلکه با جستجو در اینترنت به دنبال شرکتی خواهد بود که چنین خدماتی را عرضه می‌ کند .

مسئله دیگری که در تبلیغات وجود دارد زمانی است که تامین کننده‌ های کمتری در کسب و کار آنلاین شما وجود داشته باشند . در این صورت شرکت شما می‌ تواند با تمرکز روی بهینه سازی سایت و سئو در موتورهای جستجو ، شانس معرفی بیشتری را نسبت به روش سنتی برای شما داشته باشد . زمانی که سایت شرکتی خود را راه اندازی می‌ کنید این امکان برای مخاطبان و بازار هدف شما فراهم است که در هر ساعت از شبانه روز اطلاعات مورد نیاز را برای تهیه خدمات و محصولات شرکت شما در دسترس داشته باشند .

طراحی سایت شرکتی

از سوی دیگر به دلیل اینکه اطلاعات در دسترس عموم قرار دارد ، حس اعتماد بیشتری در مخاطبان داده خواهد شد . با استفاده از خدمات طراحی سایت شرکتی می‌ توانید از مزایای زیر بهره‌ مند شوید :


● فراهم کردن امکان خرید اینترنتی محصولات با قابلیت پرداخت آنلاین
● عدم نیاز به صرف هزینه‌ های میلیونی برای بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر یا تبلیغات تلویزیونی
● توسعه فعالیت شرکت در سطح وسیع کشوری و حتی بین المللی
● امکان معرفی نمایندگی‌ های شرکت و همچنین امکان ارسال آنلاین فرم برای دریافت نمایندگی
● امکان ساخت سایت به صورت چند زبانه برای فعالیت در سطح بین المللی
● معرفی دستاوردها و تاریخچه شرکت
● صرفه جویی در هزینه‌ ها و عدم نیاز به نیروی کار انسانی در بخش‌ های مختلف شرکت
● درج گالری تصاویر محصولات و پروژه های انجام شده
● و …

 

امکانات وب سایت شرکتی

 

در هنگام طراحی سایت با توجه به نوع فعالیت متقاضی ، باید امکاناتی را اعمال شود . طراحی وب سایت شرکتی به چه مواردی نیازمند است؟

  1. صفحه “درباره ما”
  2. صفحه “تماس با ما” که دارای اطلاعاتی نظیر : آدرس دفتر مرکزی، آدرس شرکت، دورنگار، شماره تماس، ایمیل می باشد.
  3. صفحه مربوط به محصولات شرکت دارای اطلاعات : تصاویر محصول، درج قیمت، قسمت توضیحات
  4. امکان درج نظرات در رابطه با محصولات
  5. صفحه مربوط به شرایط اخد نمایندگی شرکت
  6. صفحه توضیحات در رابطه با گارانتی محصولات
  7. گالری تصاویر از محصولات و خدمات و محیط شرکت
  8. امکان سفارش آنلاین محصولات و خدمات
  9. استفاده از زبان انگلیسی برای سایت (دو زبانه بودن وب سایت)
  10. صفحه مربوط به اخبار شرکت
  11. معرفی دستاورد ها و اهداف شرکت

طراحی سایت شرکتی

 

هزینه طراحی وب سایت شرکتی

 

فارغ از روش فعالیت شما در دنیای حقیقی ، سرمایه گذاری برای حضور فعال کسب و کارتان در دنیای آنلاین امری مهم و غیرقابل اجتناب است . لذا هزینه کردن منطقی و درست برای طراحی سایت حرفه ای گام نخست برای توسعه و تحول شرکت از مجرای بازاریابی اینترنتی است . به طور کلی هزینه طراحی سایت شرکتی ، متفاوت می باشد و هر شرکتی با توجه به برخی از عوامل تاثیرگذار در نرخ مربوط به طراحی انواع سایت قیمت آن را برآورد کرده و به شرکت ها ارائه می کنند .

هزینه طراحی سایت شرکتی

برخی از عوامل موثر در هزینه طراحی سایت شرکتی به شرح زیر است :

  • دامین یا دامنه
  • هاست و سرور میزبان
  • داینامیک یا استاتیک بودن سایت
  • طراحی قالب
  • طراحی جلوه های گرافیکی
  • محتوا در طراحی سایت
  • زبان سایت
  • اهمیت پشتیبانی تیم طراحی سایت
  • و …

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه طراحی سایت کلیک هاب کلیک کنید .

 

زمان لازم برای طراحی وب سایت شرکتی

 

برای تحویل گرفتن سایت شرکتی نمی توان یک زمان ثابتی را بیان کرد چرا که بسته به امکاناتی که مشتری می خواهد این زمان کم و زیاد می شود . در کلیک هاب با وجود کارشناسان خبره در این حوزه سعی بر آن شده تا در کوتاه ترین مهلت ممکن سایت شرکتی تحویل مشتری داده شود که برای اطلاع از زمان دقیق تر توصیه می کنیم با کارشناسان در ارتباط باشید .

 

سئو و بهینه سازی وب سایت شرکتی

 

لازمه رشد هر کسب و کار ، دیده شدن توسط مشتری و مخاطب هدفش است . از طرفی به دلیل اینکه عمده کاربران از موتوهای جستجو برای یافتن موضوعات دلخواه خود استفاده می کنند ، مهمترین وسیله برای دیده شدن وب سایت شما همین موتورهای جستجو هستند . پس اگر شما به دنبال دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی آنلاین ) ، برندینگ و افزایش بازدید سایت و فروش کالا و محصولات و خدمات در سایت خود با کمترین هزینه و بازدهی بالا هستید ، کمک گرفتن از متخصصین بهینه سازی سئو وب سایت ، بهترین انتخاب شما است .

در تمامی پروژه های طراحی سایت شرکتی انجام شده توسط کلیک هاب ، در صورت نیاز مشتریان ، آخرین روش های بهینه سازی فنی سئو مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای بهره از شبکه های اجتماعی نیز به شما مشاوره و خدمات لازم را ارائه می کنیم .

 

اگر به یک وب سایت نیاز دارید ، یا قصد ارتقا سئو و بهینه سازی وب سایت خود را دارید می توانید به صورت رایگان از کارشناسان کلیک هاب کمک گرفته و بهترین خدمات سئو ، بهینه سازی و طراحی وب سایت را از ما بخواهید .

از دیگر خدمات کلیک هاب می توان به ساخت و طراحی اپلیکیشن اختصاصی اندروید و IOS ، دیجیتال مارکتینگ ، هاستینگ ، زیرساخت شبکه و IT و سایر خدمات مالی کلیک اشاره کرد .

 

منبع :  طراحی وب سایت شرکتی

 

  • نیما بخشی
  • ۰
  • ۰

سئو SEO ) مخفف کلمه Search Engine Optimization است که در فارسی به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. بهینه سازی موتور جستجو به کلیه فعالیت هایی اشاره دارد که با هدف ایجاد ترافیک طبیعی و با کیفیت برای وب سایت از طریق لیست جستجوی موتورهای جستجو صورت می گیرد . در این مقاله قدص داریم یکی از موارد مهم سئو را با هم بررسی کنیم . لطفا با ما تا انتهای مقاله همراه باشید .

 

عناصر حیاتی هسته وب در سئو چیست؟

 

در خصوص سئو سایت و عملکرد مناسب سایت شما در این زمینه باید به چند نکته حیاتی و مهم توجه داشته باشید :

1. مورد توجه موتورهای جستجو باشید.
2. محتوای با ارزشی را برای سایت خود تولید کنید.
3. از طریق لینک دادن به سایت های دیگر و دریافت لینک از آنها اعتبار خود را افزایش دهید.

به گفته گوگل از می 2021 عناصر حیاتی وب به یکی از عوامل موثر در رتبه بندی سئو سایت تبدیل شده است . پس برای بهبود عناصر حیاتی وب مراحل زیر را انجام دهید :
1. ابتدا ، کنسول جستجوی Google ( Google Search Console ) را باز کرده و روی “Core Web Vitals” کلیک کنید .

Google Search Console

2. سپس لینک های ضعیف ، خوب ، و نیازمند بهبود را مشاهده و شناسایی کنید . ( poor URLs , URLs need improvement , good URLs ) نتایج موبایل و دسکتاپ به نمایش در می آید .

Core Web Vitals

3. شما باید تعداد “URL های ضعیف” را به صفر برسانید . گوگل بیش از آنکه URL های خوب را افزایش دهد ، URL های ضعیف را مجازات می کند . بنابراین شما باید حتما اولویت بندی URL های خود را از حالت قرمز خارج کنید .

poor URL

همانطور که مشاهده می کنید cls های سایت مشکل دارد . cls چیست و تاثیر آن بر سئو وب سایت چگونه است ؟

CLS مخفف عبارت Cumulative Layout Shift ، یکی از معیارهای جدیدی است که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای رتبه دهی به سایت ها آن را ارزیابی می کنند. CLS برخلاف سایر معیارهای سئو سایت که بیشتر روی لود شدن سریع صفحات تاکید دارد، تجربه کاربر از تعامل با وب سایت شما را اندازه گیری می کند.

در واقع CLS به جابجایی غیرمنتظره المان های مختلف صفحه سایت هنگام لود شدن گفته می شود . این جابجایی می تواند به دلایل مختلفی از جمله لود شدن فونت، تصاویر، ویدئوها، فرم های تماس، دکمه ها یا سایر المان ها با تاخیر در صفحه وب سایت رخ دهد.

 

مقدار بهینه  CLS برای وب سایت چقدر است؟

 

مقدار  CLS بر اساس عددی بین ۰ تا ۱ اندازه گیری شده و با توجه به استاندارد های گوگل، بهینه بودن آن در محدوه های زیر سنجیده می شود:

  • ۰.۱ یا کمتر: کاملا بهینه
  • بین ۰.۱ تا ۰.۱۵ : تقریبا بهینه اما نیازمند اصلاحات جزئی
  • بین ۰.۱۵ تا ۰.۲۵: تا حدودی خارج از استاندارد
  • بیشتر از ۰.۲۵: بیش از حد خارج از استاندارد

 

برای بهینه سازی cls سایت چه کنیم؟

 

به منظور بهینه سازی معیار CLS سایت ابتدا باید مشکلات موجود در صفحات وب سایت تان را شناسایی کنید. طبق استانداردهای گوگل، موارد زیر مبنای رتبه دهی معیار  CLS که ۵٪ از رتبه کل بهینه بودن سایت را شامل می شود، درنظر گرفته می شود:

  • استفاده از css های کلی و نه جدا جدا
  • ابتدا css ها لود بشن و بعد سایت نمایش داده بشه (البته حجم خود css نباید زیاد باشد)
  • تصاویر و ویدئوهای بدون سایز مشخص یا ثابت
  • تبلیغات، embeds و iframes بدون سایز مشخص یا متغیر (استفاده از درصد)
  • لود شدن محتوای پویا بین محتواهای استاتیک
  • تغییر فونت متن صفحات با تنظیمات FOIT یا FOUT (استفاده از روش fout)

بنابراین، اگر بخواهید رتبه  CLS بهتری کسب کنید باید جابجایی المان های صفحات وب خود را که به علت وجود موارد ذکر شده رخ می دهد، به حداقل برسانید.

در قسمت دیگر مشاهده می کنید که لینک هایی با عنوان نیازمند بهبود هستند که در آن ها متغیر با اسم lcp تاثیر گذاراست .

Largest Contentful Paint

LCP چیست؟

LCP مخفف عبارت Largest Contentful Paint به معنای بزرگترین عنصر محتوا صفحه است ؛ ال سی پی معیاری است که با آن سرعت بارگذاری صفحه را می سنجیم . ال سی پی مدت زمانی را که صرف لود بزرگ ترین عنصر صفحه تا زمان نمایش کامل آن می شود را مشخص می کند .
 

چطور مدت زمان LCP را کاهش دهیم ؟

با وارد کردن نام سایتتان در gtmetrix با رنج وسیعی از آمار و ارقام به شیوه های مختلف مواجه خواهید شد، ایده آل ترین حالت برای گوگل ، به جهت لود بزرگترین عنصر محتوای صفحه، 2.5 ثانیه است. چنانچه مقدار آن بین 1.2 تا 2.5 ثانیه باشد، هشداری دریافت خواهید کرد که مطابق با آن باید به بهینه سازی وب سایت و بهبود عملکردتان بپردارید؛ بیشتر از این مقدار نیز ضعیف به شمار می رود.

مسلما سایت هایی با lcp نزدیک به 1.2 در سئو رنک بالاتر و بهتری دارند و بالعکس . این رقم از طرفی میزان تجربه کاربری را به شما نشان می دهد.

از آنجایی که اصلاح این موارد نیاز به تغییر در کدنویسی صفحات وب سایت شما دارد ، توصیه می کنیم اگر به فرایند سئو سایت وارد نیستید این کار را به متخصصین سئو و بهینه سازی سایت بسپارید تا بدون هیچ مشکلی رتبه CLS و lcp سایت شما را بهبود بدهند . از این رو می توانید پس از مشاوره رایگان با کارشناسان ما ، خدمات سئو و بهینه سازی سایت را از کلیک هاب دریافت کنید .

 

 

اگر به یک وب سایت نیاز دارید ، یا قصد ارتقا سئو و بهینه سازی وب سایت خود را دارید می توانید به صورت رایگان از کارشناسان کلیک هاب کمک گرفته و بهترین خدمات سئو ، بهینه سازی و طراحی وب سایت را از ما بخواهید .

از دیگر خدمات کلیک هاب می توان به ساخت و طراحی اپلیکیشن اختصاصی اندروید و IOS ، دیجیتال مارکتینگ ، هاستینگ ، زیرساخت شبکه و IT و سایر خدمات مالی کلیک اشاره کرد .

 

 

منبع : عناصر حیاتی هسته وب در سئو

 

 

  • نیما بخشی
  • ۰
  • ۰

 

کلیک هاب تمامی نیازهای شما اعم از تهیه سخت افزار و تجهیزات شبکه و به روز رسانی راهکارهای مدیریت سازمان و زیرساخت های نرم افزاری را برطرف می سازد . شما می توانید تمام زیرساخت های تکنولوژی خود را به کلیک بسپارید .

 

 

از دیگر خدمات کلیک هاب می توان به طراحی وب سایت تخصصی ، سئو و بهینه سازی سایت ، دیجیتال مارکتینگ ، هاستینگ ، ساخت و طراحی اپلیکیشن اختصاصی اندروید و IOS و سایر خدمات مالی کلیک اشاره کرد .

 

 

 

منبع : زیرساخت شبکه و آی تی

  • نیما بخشی